Ez a spanyol startup valósággal felforgatja a turizmus szektort, lehetővé téve bárki számára, hogy idegenvezetővé váljon és mindezt csupán borravalóért űzhesse.

Helyiként utazgatni és mindeközben szórakozni még sosem volt ilyen egyszerű. A spanyol startup, a GuruWalk az utazások köré szerveződött első olyan globális közösség, amelynek alapját pusztán a borravaló adja. A felhasználói felület lehetővé teszi bárki számára, hogy kedvező árú, megfizethető túrákat foglaljon le, bármerre is induljon. Valamint szerte a világon idegenvezető válhasson bárkiből a saját városában. A foglalás teljesen díjmentes és a túrákhoz sincs fix ár rendelve. Az utazók annyit fizetnek a látogatás végén, amennyit a saját költségvetésükhöz mérten, és az élmény faktort is figyelembe véve jónak látnak.

,,Feltűnt, hogy rengeteg ember mély ismeretek birtokában van a saját városával kapcsolatban vagy szenvedéllyel oszt meg ismereteket, de nem engedhetik meg maguknak, hogy elindítsák, üzemeltessék saját weboldalukat, vagy marketing kampányok útján érjék el az utazó közönséget. Ráadásul egyes helyeken, mint például Kuba, egyre jobban nő az igény olyan utazási élményekre, melyek erőforrások hiányában eddig nem valósulhattak meg. Ezek a túrák pont azoknak hoznak hasznot, akik olyan területeken élnek, ahol a turizmus áramlásából előnyt lehet kovácsolni, valamint így plusz jövedelemre tehetnek szert.” – nyilatkozta Juan Castillo, a GuruWalk alapítója.

A GuruWalk oldalán tapasztalható átlagos heti növekedés a foglalások esetén 20%, ezt jelenleg 60 országra listázott körülbelül 1000 túraajánlat teszi lehetővé. Átlagosan 40 túralehetőség nyílik minden héten, és az alap útitervek általában széles skálát fednek le, mint a gasztronómia, történelem, sport, művészetek, éjszakai élet, építészet stb. Különösen kreatív a Harry Potter túra Londonban, a művész sörtúra Bécsben, a Pablo Escobar túra Medellinben, vagy a Trónok harca túra Dubrovnikban.

Ezen túrák nagyszerű alternatívát szolgáltatnak a hagyományos városnézésekkel szemben, valamint olyan remek módszert tárnak elénk, melynek révén nemcsak a várost fedezhetjük fel, hanem a kultúrát is megismerhetjük. Valójában, a városukat szenvedéllyel szerető, tájékozott helyieket adnak nekünk, akik megmutatják a titkokat, legendákat, kuriózumokat és az érdekes helyeket. A saját nézőpontjukból mutatják meg nekünk a várost, és figyelmünkbe ajánlják mit érdemes csinálni, hol érdemes enni, így helyi tapasztalatok alapján kerülhetjük el a tipikus turista csapdákat. Mindamellett, hogy az idegenvezetőink csupán a túra végén adott borravalóval vannak jutalmazva, a legjobbat próbálják adni és az utolsó pillanatig szórakoztatnak minket, így teszik utunkat egyszerre mókássá és tanulságossá.

Az árazást figyelembe véve, az átlagos borravaló mértéke 10 euró, de mindenki ténylegesen annyit hagy, amennyit jónak lát. Vannak, akik 5 eurót, míg mások akár 50 eurót is hajlandóak kifizetni. Az összeg teljes egészében az utazók döntése szerint alakul, annak függvényében mennyire élvezték a sétát. Az idegenvezetők, más néven a ’’guruk”, így is elég nyereségesen végzik a foglalkozásukat. A felhasználói felület lehetővé teszi számukra, hogy feltöltsék túra ajánlataikat, és teljesen szabadon határozzák meg az időbeosztást és az útvonalterveket. Emellett pedig, amint elkezdik jóváhagyni a beérkező foglalásokat, akár 3000 eurót is kereshetnek egy hónapban a leglátogatottabb nagyvárosokban.

Összességében, a GuruWalk egyik kulcs aspektusa maga a tény, hogy ez egy közösség. Olyan emberek közössége, akik szenvedélyesen szeretnek utazni és ennek egy különleges módját választják, emellett pedig tanulni és szórakozni vágynak. A túrák így válnak tökéletes alkalommá, hogy barátokat szerezzenek, együtt tölthessék az időt a helyiekkel és más emberekkel a világ különböző tájairól. Juan Castillo, a GuruWalk alapítója említette: ,,Egy guruwalk foglalás által olyan közösséghez csatlakozhatsz, aminek 30.000 tagja van szerte a világon és már sétáltak, játszva tanultak egy guruval az oldalukon.”

Forrás: www.vacationsmag.com