A turizmus és a digitális transzformáció

0
277

Szeptemberben ünnepelte az utazási ágazat az Egyesült Nemzetek Világörökség Napját, melynek az idei témája az “Idegenforgalom és a digitális átalakulás” volt.

A vállalatok számára központi szerepet tölt be a digitális lehetőség kiaknázása a magas színvonalú ügyfél-élmény eléréséhez. Napjainkba olyan masszív adatállományok (big data), új technológiák vagy akár a mesterséges intelligencia és a digitális platformok állnak rendelkezésre, amelyek segítségével komoly forgalomnövekedés érhető el.

Az elmúlt két évtizedben a technológiai fejlesztések alapvető szerepet játszottak a turizmus és az utazási ágazat növekedésében. Az online utazási irodák (OTA) létrehozása új kapukat nyitott a turisták számára, mivel szélesebb választékból kedvezőbb áron válogathatnak. Ez a fejlődés növelte a nyereséget azon utazási szolgáltatók számára, akik eredményesebben érték el a potenciális ügyfeleket.

A big data, valamint a gazdag tranzakciós, gépi és közösségi média adatok felhasználása és tárolása hatalmas szerepet játszik a vevői igények kezelésében. Az utazók korábbi interakcióival, magatartásaival és körülményeivel kapcsolatos belső és külső adatok széles skálájának összehasonlításával az utazási irodák sokkal pontosabb képet kaphatnak ügyfeleikről, így képesek pontosabb személyre szabott utazási élményeket kínálni.

Az Expedia fejleszti a hangalapú keresési lehetőségeket is. Az Amazon Alexa használatával az Expedia ügyfelek most kérdéseket tehetnek fel szállásfoglalásukról, repülőjegyeikről, hűségpontok mérlegéről és bérleti díjukról. Bár az ügyfelek nem tudnak repülő vagy szállodai foglalást intézni az Alexa-n keresztül, de a funkció fejlesztése már nyilvánvalóan megkezdődött.