Turisztikai konferencia Kiskunhalason

0
298

Kiskunhalason tartották a harmadik megyei szintű turisztikai konferenciát, ahol az iparág elismert szakemberei tartottak előadásokat az országos és nemzetközi trendekről, fejlesztési tervekről.

A megjelent hallgatóság bepillantást kapott az országos fejlesztési elképzelések mellett a Bács-Kiskun megyei turisztikai beruházások és a jövőbeni elképzelések, valamint együttműködések tervezetéről.

Rideg László a Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés elnöke köszöntőjében beszélt megyénk értékeinek megőrzésének fontosságáról, az összefogásról és a megyei önkormányzattal való együttműködésről, amely a bizalmon és a szakmaiságon alapszik. Kitért a turisztikai és infrastrukturális fejlesztések fontosságára, melyek többsége a megyei önkormányzat koordinálásával, szakmai támogatásával valósulhatott meg Bács-Kiskunban. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy a következő év elején közel 30 település közösen állít ki az Utazás kiállításon. Bács-Kiskun megye Kecskeméttel együtt lesz a rangos nemzetközi esemény díszvendége.

A meghívott előadók között volt Dr. Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója, aki előadásában ismertette az országos irányvonalakat és azok megyei szintű vetületét. A 2020-ig tartó időszakban folytatódik az országmárka-építés, amely a kiemelt turisztikai régiókon kívül kiterjed a kisebb desztinációkra is. A vezérigazgató beszélt a WOW Hungary – „Magyarország a csodák soha ki nem apadó forrása” – már működő kampányról, amellyel az országimázst építik külföldön és belföldön egyaránt. A távlati célok között kiemelte, hogy 2030-ra az évi 30 millióról 50 millióra növelnék a vendégéjszakák számát, ehhez azonban komoly versenytársakkal kell megküzdeni a turistákért.

Bányai Gábor, a térség országgyűlési képviselője, előadásában egy korábbi elképzelésről beszélt, ami a História Park nevű élmény centrum lenne. A parkban mutatnák be történelmünk jeles eseményeit, sorsfordító csatatereit és neves épületeit, színészek és statiszták segítségével a vendégélmény színvonalának emeléséért.

A Bács-Kiskun Megyei Turizmusfejlesztési és Marketing NKft. ügyvezetője, Csáki Béla bemutatta a már elkészült, illetve folyamatban lévő fejlesztéseket, melyeket a megyei önkormányzat gazdasági társasága koordinál. Ezek a fejlesztések a Bács-Kiskun megyei Települési- és Területfejlesztési Operatív Program keretében közel 20 települést érintenek. Előadásában bemutatta az új megyei arculatot és a szlogent: „Bács-Kiskun boldoggá tesz…”

A konferencia témái között volt a megyei marketing stratégia, melyet Dr. Piskóti István egyetemi tanár ismertetett a résztvevőkkel. A professzor szerint az új arculat tökéleten alkalmazkodik az új trendekhez és illeszkedik az országos imázshoz.

A város turisztikai beruházásai, Fülöp Róbert, Kiskunhalas polgármestere, által kerültek bemutatásra. A polgármester részletes ismertetőt adott, többek között a konferenciának helyt adó Thorma János Múzeumról, a Csipkeház megújulásáról, a több mint 300 milliós fürdőfejlesztésről, a Csetényi parkról, ahol közel egy milliárdos infrastrukturális beruházás történt.

A konferencia vendégei még számos érdekes szakmai előadást hallgathattak meg, köztük Reményiné Tihanyi Klára, a Hungexpo stratégiai és üzletfejlesztési igazgatóját, aki megyénk díszvendég szerepéről és az ebben rejlő lehetőségről beszélt. Képet kaphattak a szakemberek az Alsó-Ausztriában már jól működő kerékpáros turizmusról és ennek megyénkben megvalósítható lehetőségeiről Gertheis Antal előadásában. Katona Ilona volt turisztikai regionális igazgatótó pedig bemutatta a „nyíregyházi jó példát” a komplex turizmus fejlesztésére. A legmodernebb kommunikációs és marketing eszközöket, megoldásokat Hegedűs Anita egyetemi oktatótól, Anders Tamástól, a szallasmarketing.hu vezetőjétől és Kondor Alberttől, a lokalitas.hu képviselőjétől hallgathatták meg a konferencia résztvevői. Az influencerek, blogok szerepéről, ezek használatáról a turizmusban, Bánki Attila tartott meglepő, de hatásos előadást a turisztikai szakembereknek.

Forrás: turizmus.com