Hamarosan indul a magyar fejlesztésű turisztikai applikáció

0
102

Fiatal startupperek dolgoznak azon, hogy a városból a természetbe vezessék az embereket. A Trekhunt-nál távmunkában, a világ különböző pontjain dolgoznak egy értékes szolgáltatás létrehozásán az aktív kikapcsolódásra vágyók számára. A Magyarországon megjelenő startup a nemzetközi piac meghódítása.

„Azokhoz szólunk, akik nem akarják a 126 milliomodik emberként lefotózni a Colosseumot, ki akarnak szakadni a városból, valami mást, új élményt keresnek” – mondja Kardos László, a Trekhunt alapítója.

A fiatal mérnök-közgazdász mögött kiemelkedő szakmai tapasztalatok sorakoznak, többek között dolgozott Japánban, az Egyesült Királyságban, a Skyscannernél és a Prezinél. A vállalkozást egyetemi csoporttársaival – Gadácsi Péterrel, aki 15 éve túravezető és hegymászó, és Bíró Ákossal, aki több multinacionális cég pénzügyi tervezési osztályán, illetve vezető tanácsadócégnél is dolgozott, jelenleg Németországban él – alpították meg. Majd Japánban csatlakozott a csapathoz a bolgár származású Dimitar Dinchev, aki korábban a SoundCloudnál tevékenykedett.

A Trekhunt csapat tagjai a legújabb technológiai fejlesztések alkalmazásával építik az oldalt és tartják a kapcsolatot, jelenleg a Budapest-Szófia-Heidelberg háromszögben. Így készül hónapok óta ez a kivételes online túra és programkereső honlap, melyet elsőként Magyarországon léptetnek a piacra.

„Az a célunk, hogy hosszú távon a világ összes túráját beépítsük a keresőmotorba, tehát aki hegyet mászni, bringázni, raftingolni, szörfözni, síelni vagy akár siklóernyőzni szeretne, ne vesztegessen órákat a különböző vezetett vagy független programlehetőségek megtalálásával és összehasonlításával. Azért töltünk mi most hónapokat a monitorok előtt, hogy az adrenalin-őrülteknek ne kelljen” – mondja a Trekhunt alapítója.

A Trekhunt mindenképpen életképes startupnak tekinthető, mivel kiemelkedő ütemben fejlődik a túrák és aktív programok piaca. Az Utazási és Turisztikai Világtanács (WTTC) 2018-as globális csúcstalálkozóján bemutatott Deloitte tanulmány szerint a turisztikai fogadóterületen túrákra, aktivitásokra, látványosságokra és eseményekre költött összérték az utazási piac harmadik legnagyobb szegmensét képezi. Ennek értékét 2020-ra 183 milliárd amerikai dollárra becsülik.

Az elindulásban még egy üzleti angyal segített, azonban 2019 végére a vállalkozásnak teljesen önellátóvá kell válnia.  A Trekhunt partnereit – a túravezető, túraszervező cégek és az online ügynökségek – büszkeséggel tölti el, hogy több magyar kapcsolat mellett a világ két legnagyobb túravezető cége, az ausztrál Intrepid Travel és a kanadai G Adventures is velük dolgozik. Kardos László szerint:

„Nemzetközi szinten jó belépő, hogy az Intrepid Travel és a G Adventures bizalmat szavazott nekünk. De a globális piac hatalmas versenypálya, ahol a Trekhunt egy merőben új koncepciót képvisel. Ezért fontos lesz megértetni, hogy mi nem versenytársai, hanem partnerei akarunk lenni a meglévő szereplőknek, nem gyengíteni, hanem erősíteni akarjuk a piacot.”

2019 első negyedévében Magyarországon tesztelik a szolgáltatást, utána lépnek ki az angol és német nyelvű piacokra.