Szállodaipar – Lépést kell tartani a digitális fejlődéssel

0
84

A mobilforgalom növekedése, a metakeresők jelentősége, a hangvezérlés megjelenése és az állandó online felhasználókra való reagálás, mind olyan kihívás, mellyel a szállodaipar résztvevőinek meg kell küzdeni a 2019-es évben. Többek között ezekről a kardinális kérdésekről esett szó Madridban, a FITUR (International Tourism Fair) nemzetközi turisztikai kiállítás során.

A rendezvényen 150 regisztrált résztvevője között több szállodatulajdonos, döntéshozó és médiaszemélyiség vett részt. Paola Amoruso, a spanyol és portugál Google csatornák vezetője a következő szavakkal jellemezte a jelenlegi piac fogyasztóit: “szuper kíváncsi, nagyon igényes és türelmetlen”. Kiemelte a fontosságát annak, hogy a digitális vásárlók, évszaktól függetlenül mindig aktívak: “minden időben keresnek, ezért a szállodáknak mindig ott kell lennie, hogy ne csökkenjenek az értékesítési számaik.”

Amoruso beszélt a mobileszközök fontosságáról. Az adatok szerint 4 felhasználó közül csak 1 folytatja a foglalását egy olyan cégnél vagy márkánál, amely lassú mobil oldallal vagy alkalmazással rendelkezik. Ebben a kérdésben Rebeca Gonzalez, a Roiback ügyvezető igazgatója elmagyarázta, hogy a mobilcsatorna az egyik legnagyobb kihívást jelentő terület a szállodaiparban: „Az elmúlt években a mobilforgalom exponenciálisan nőtt, elérve a szállodai oldalak teljes forgalmának több mint 50 százalékát. A Roiback szálloda foglalási platformot 30 százalékban mobilcsatornán keresztül érik el és ez a szám évről évre folyamatosan emelkedik. Azok a szállodák, amelyek nem rendelkeznek optimális mobil megoldással, értékesítésüket és jövedelmezőségüket negatívan fogja befolyásolni az idei évben.

A piaci igényekhez történő alkalmazkodás érdekében a Roiback kifejlesztette új termékét a Mobilis Pro-t – ágazat egyik legmodernebb terméke 100 százalékban a mobilpiacra tervezve – melyet bemutatott a madridi rendezvényen. Úgy működik, mint egy alkalmazás, de nem kell letölteni és leegyszerűsíti a szállodai foglalási folyamatot.

A program során összeültek a Google, a Palladium, a Destinia és az Alua Hotels & Resorts szakértői és igazgatói is. Alejandro Lazcano, a Palladium Hotel Group digitális értékesítési igazgatója hangsúlyozta a metakeresők fontosságát, kiemelve a Google Hotel Ads növekvő szerepét: „Sok helyen a keresés a SEM-en (Search Engine Marketing=keresőmarketing) keresztül kezdődik, de a metakeresővel végződik.” Az értékesítési csatornák közül kiemelte a Youtube szerepét, amely egyre fontosabbá válik a felhasználók számára és a jövőben is csak emelkedni fog az oldalon történő keresések száma.

A szakértők szerint szintén 2019 nagy kihívása lesz a hangvezérelt rendszerek elterjedése. Jelenleg a mobil eszközökön végzett keresések 20 százaléka történik hangvezérléssel és a tendenciák alapján 2020-ra ez az arány az Egyesült Államokban 50 százalékra fog emelkedni. E tekintetben a hamarosan induló Backhotel 5.0 új foglalási motor lesz az a fejlesztés, amely képes lépést tartani a hangvezérlés technológiai fejlődésével.

Forrás: traveldailynews.com