Negyven szélestörzsű repülőgépet rendelt a Lufthansa 12 milliárd dollárért

0
58
forrás: TurboSquid

Negyven szélestörzsű repülőgépet rendelt a német Lufthansa, amelyek listaáron számolt piaci értéke 12 milliárd dollár – közölte a légitársaság a honlapján.

A Lufthansa-csoport közlése szerint 20 Boeing 787-9 Dreamlinert és 20 Airbus A350-900-ast rendeltek, amelyek a cég flottájában lévő négyhajtóműves típusokat váltják le. A Lufthansa négyhajtóműves gépparkja 43 Airbus A340-esből és 14 A380-asból áll, előbbiek átlag életkora 16, utóbbiaké 7,5 év.

A Lufthansa közlése szerint az új gépek elsősorban az A340-eseket váltják ki, de döntés született arról is, hogy kereskedelmi okok miatt eladnak hat A380-ast 2022-ben és 2023-ban a gyártó Airbusnak.

Az újonnan rendelt gépek 2022 és 2027 között érkeznek meg a cégcsoport légitársaságaihoz. A Lufthansa mellett az Austrian, a Swiss, a Brussels Airlines és az Eurowings flottájában összesen 199 szélestörzsű repülőgép van.

Képtalálat a következőre: „Boeing Airbus A350-900”

forrás: World Airline News

Carsten Spohr, a csoport vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy a Dreamlinerek és A350-esek érkezésével jelentősen csökkenhet a zaj- és károsanyag-kibocsátás, emellett a gépek sokkal alacsonyabb költséggel üzemeltethetők. Átlagosan egy utasra vetítve 2,9 liter kerozint égetnek el 100 kilométeren, ez 25 százalékkal alacsonyabb a most használt Airbus A330-asokhoz viszonyítva, így évente félmilliárd tonna kerozint spórolhatnak meg, a szén-dioxid-kibocsátás pedig 1,5 millió tonnával csökkenhet.

A két hajtóműves Boeing 787-9-es Dreamliner és az Airbus A350-900-as is a legmodernebb szélestörzsű gépek közé tartoznak, hajtóműveiknek és a széles körben alkalmazott szénszálas anyagoknak köszönhetően átlagosan 20-25 százalékkal alacsonyabb költséggel üzemeltethetők elődeiknél.

(MTI)