Új stratégia bevezetésére kényszerült az Airbnb

0
205
forrás: shorttermrentalz.com

A korona vírus által okozott kár a turizmusban az Airbnb-t is elérte. A vállalat kedden bejelentette a bérek 25 százalékos csökkentését, amely nagyjából 1900 alkalmazottat érint. Emellett csökkenti a szállodákba és az Airbnb Luxe-ba történő befektetéseit. Továbbá a szállítás, repülés, és az Airbnb Studios területén szünetelteti a fejlesztéseket.

A válság következményeként figyelmüket az alapokhoz való visszatérésre fordítják, amely korábban igazán különlegessé tette az Airbnb-t. Azokhoz az emberek, akik kiadják otthonukat és tapasztalataikat átadják a vállalatnak a magasabb szinítű élmény eléréséhez.

A bejelentésre előtt a fő kérdés az volt, hogy a vállalat továbbra is folytathat-e stratégiát, a kiemelkedő utazási márkává válás felé és bővíti a termék kínálatát, vagy a már meglévő üzleti pozíció megóvására helyezik a hangsúlyt ebben a nehéz helyzetben.

Brian Chesky, az Airbnb vezérigazgatója, beszélt a közel egy évtizeddel ezelőtti cég alapításról, amikor még elképzelni sem tudta, hogyan válhat egyedi ingatlanközvetítő vállalattá az Airbnb, ilyen módon utalva első befektetőire a Sonder and Lyric vállalatra, valamint a platform váratlan és gyors fejlődésére.

Miután az Airbnb elkötelezte magát az alapok felé történő visszatéréshez, úgy tűnik, hogy a társaság inkább belülről újraépítve szeretné elhozni a változást és nem a terjeszkedésben látja a kiutat, ami az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján fontos a lakás tulajdonosokra nézve.

Időközben Chesky beismerte, hogy az Airbnb az évek során egyre jobban eltávolodott ígéretétől, azon fejlesztésekkel kapcsolatban, melyek a lakás tulajdonos számára könnyítették volna meg a munkafolyamatot. Ezért az elmúlt hónapokban a vállalat és a lakás tulajdonosok egyre több esetben kerültek egymással szembe.

A bejelentés ellenére a lakás tulajdonosok még mindig kétségesnek érzik, hogy a vállalat megoldaja a felmerülő problémákat és belülről, az alapoktól kezdi meg a vállalat újjáépítését. Sokan elégegedetlenek a vállalat üzleti hozzáállásával és a vállattal való pereskedés fontolgatják, többen a platform elhagyásán gondolkodnak, várva a turizmus fellendülésére.

Habár 2019-ben megszerezték a HotelTonight-ot és annak üzemeltetését folytatják nem terveznek újabb beruházásokat a szállodaiparba.

Tehát a jelenlegi helyzetben az Airbnb nem lesz képes olyan széleskörű kínálatot nyújtani, mint a nagy riválisai a Booking.com és az Expedia, de lakás és nyaraló businessre továbbra is kiemelt energiákat fordít.