Japán ambíciózus terve újra bevonzza az idegenforgalmat az országba. Az akcióterv keretein belül több mint 12 milliárd dollárt költ erre a célra. De ezt nem marketing tervekre és nem is reklámkampányra költik. A pénz célja a turisztikai költségeket ellensúlyozása.

A Forbes a Japán Timeson keresztül közölte, hogy a Japán Turisztikai Ügynökség vezetője ezen a héten bejelentette a kormány elkészült tervezetét, amely visszavonzza a külföldi turistákat azáltal, hogy az utazási költségeik felét visszatérítik.

Where to stay in Tokyo: a neighbourhood guide - Hostelworld
kép: hostelworld.com

A költségeket 12,5 milliárd dollárra becsülik, de egyenlőre kevés rélszlet derült ki a programról, de a japán kormány információi szerint már idén júliusban elindulhat.

A terv hasonló Szicília felajánláshoz, amely a turisták repülési költségeinek felét és a szállodai számla egyharmadát megtéríti annak érdekében, hogy a látogatókat visszatérjenek a koronavírus-járvány előtt közkedvelt helyekre. És ha ez önmagában nem lenne elég, Szicília jegycsomagot állít össze, emely számos történelmi helyszínt is tartalmaz majd.

Olaszország az egyik, a járvány által legsúlyosabban érintett ország, ahol március 10-én bezárta kapuit a turisták előtt. A turizmusból származó bevétel az ország bruttó hazai össztermékének 13% -át teszi ki. A szicíliai vezetők szerint közel 1 milliárd eurót veszített a régió turisták nélkül.

De ahogy azt a Forbes megjegyezte, Japán sokkal vonzóbb lehet, tekintettel a koronavírus elleni küzdelem sikerére. A 126 millió embert számláló ázsiai országában mindössze 16 433 fertőzés és 784 halálesetet regisztráltak a járvány kirobbanása óta.

VM