A járványhelyzet nehéz terherrel súlytotta a szállodaipart.  A tulajdonosok és szakemberek folyamatosan keresik a módját, hogy a költségek minimalizálása mellett is új foglalásokat gyűjthessenek be. A Google a helyzetre reagálva egy új árképzési termékkel lépett elő, amely alacsony kockázatot biztosít a Google Hotel Ads platformján.

Április óta a Google világszerte elérhetővé tette a pay-per-stay foglalási módot (korábban a Google Hotel Ads Commission program) az összes Google Hotel Ads partner számára. A termék lényege, ha egy vendég lemondja a foglalást, a jutalék kifizetése a Google felé nem esedékes. Tehát a partnerek csak akkor fizetnek a hirdetéseik után, ha a foglalás beváltásra kerül és a vendég elfoglalja a szálláshelyét.

A COVID-válság kibontakozásakor arra derült fény, hogy különösen a visszamondások jelentik a fő problémát. Segítünk a kockázat megosztásában és a lemondási kockázat kezelésében partnereinknek. Ez motivált minket arra, hogy a programot prioritizáljuk, átméretezzük és felgyorsítsuk – fejtette ki álláspontját Michael Trauttmansdorff, a Google utazási hirdetésekkel foglalkozó csoport vezető termékmenedzsere. Hozzátette: „A Google akkor lesz sikeres, ha partnereink sikeresek és ha az általunk kínált termék kiszolgálja felhasználókat.”

A Trauttmansdorff szerint számos szállodai partner a világ minden tájáról, megkezdte a pay-per-stay lehetőség alkalmazását a Google marketingben való részvétel módjaként, miközben kezeli a letöbb régióban még mindig fennálló bizonytalanságot a fogyasztókkal kapcsolatban.

Míg a Google a COVID-19 hatására közvetlen válaszul, világszerte kibővítette a pay-per-stay fizetési módot, Trauttmansdorff azt várja, hogy ez a belátható jövőben is a szállodahirdetési termékének standard része marad.

Pablo Delgado, a Mirai szálloda vezérigazgatója szerint az új pay-per-stay új lehetőséget ad az iparágnak. Egyszerű, kényelmes és kockázatmentes módja a keresőoptimalizálásnak.

Egy blogbejegyzésben Delgado beszél az új jutalékképzési lehetőségről. A Google Property Promotion Ads (hirdetési formátum) a csatorna tetején láthatóvá teszi a szállodákat, ha egyszerűen cél vagy forgalom alapján keresnek.

Delgado szerint az a lehetőség, hogy kampányokat indítsanak az új kereslet vonzására egy megbízható modell segítségével, akár tartózkodásonként, akár konverziónként, igazán forradalmi a következő okok miatt:

  • Biztosít egy bizonyos nyereséget, amely eddig lehetetlen volt a kattintásonkénti költségmodell (CPC) használata miatt.
  • Jót tesz a cash flow modellnek, amely számos szálloda, különösen az idényjellegű szállodák szempontjából kulcsfontosságú szempont.
  • Megoldja a CPC kampányok használatából fakadó hagyományos költségvetési problémákat. Minél több garantált nyereséggel értékesít, annál jobb.
  • Ez tökéletesen illeszkedik a szállodák tartózkodásonkénti juttatási filozófiájához, így a kampányok elindításához nincs szükség az értékesítési menedzser vagy a pénzügyi menedzser engedélyére. A legtöbb szállodában a jutalék egy forgalmazási költség, a CPC pedig marketingköltség (ez az ötlet helytelen, de elég gyakran fordul elő).

Várhatóan a közeljövőben az óriás tech vállalat még prominensebb módszert is kínál a szállodák számára a lemondások kezelésére és a költségek megosztására.

(phocuswire.com)

VM