Utasszállítás a hangsebességen túl

0
68

A Virgin Galactic elkészítette egy új kereskedelmi repülőgép koncepcióját, amely képes a hangsebesség háromszorosával (3581 km/h) repülni. Ráadásul a tervek szerint a delta szárnyú repülőgép motorját a Rolls-Royce tervezi és fejleszti.

Manapság számos olyan magán- és kormányzati kezdeményezés került napvilágra, amely a szuperszonikus utasszállító repülőgépek következő generációjának fejlesztését célozták meg. Ide tartozik a Virgin Galactic Mach 3 koncepciója is.

The aircraft concept would operate from conventional airports

Mivel a Mach 3 koncepció még nagyon korai stádiumban van, nem sok részlet derült ki a fejlesztésről. Alapvetően a Mach 3 repülúgép 9-19 utas szállítására képes, 18 000 m feletti magasságon üzemel, konfigurálható belső terekkel kialakítva, ami az ügyfelek igényeihez igazítható, különféle üzleti és első osztályú megoldásokkal. Ezenfelül a legmodernebb fenntartható forrásból származó üzemanyagot, technológiákat és technikákat alkalmaznának, amelyek később az egész ágazatban bevezetésre kerülnének.

Rolls-Royce has agreed to help design the engines

A Virgin Galactic szerint az MCR (Mission Concept Review) befejezésével a koncepció átléphet a következő tervezési szakaszba, amely már a konkrét rendszerszintű architektúrák és konfigurációk meghatározását helyezi előtérbe, valamint a repülőgépek gyártásához szükséges anyagok kiválasztását és a hőkezeléssel kapcsolatos problémák feltérképezését, illetve a karbantartást, zajszint mérést, károsanyag-kibocsátást, üzemeltetési költségek tervezését.

Amellett, hogy a Mach 3 képes lenne korábban nem kivitelezhető távolságok megtételére, a hagyományos repülőgépek útvonalán is használható, együttműködésre képes a nemzetközi repülőterekkel és légtérrel.

“Örülünk, hogy együttműködhetünk a Rolls-Royce innovatív csapatával, miközben arra törekszünk, hogy fenntartható, élvonalbeli meghajtórendszereket fejlesszenek ki a repülőgépeink.” – mondta George Whitesides, a Virgin Galactic vezérigazgatója.