Felgyorsul a tömegközlekedés: több mint 1200 km/órával utazhatunk 2030-ra

0
74
Tavaly év végén megtörtént az első, „legénységgel” való teszt utazás a Hyperlooppal. A Virgin Hyperloop videóban mutatta be, hogy egy nap majd, hogyan nézhet ki egy vákuumcsövön belül, elképesztő sebességgel utazni.
A technika egy ambiciózus jövőkép felvázolása a közlekedésről. A videóban bemutatásra kerül az utazás minden fázisa a bejelentkezéstől egészen, a célhoz érkezésig.  Az élmény leginkább a nosztalgikus repülő utakéhoz hasonlít, még a transzfer belseje, a vasúti közlekedés hatását kelti, tágas tereivel és egyszemélyes üléseivel.

ülönbség, hogy az eddig megszokott oldalsó ablakok eltűntek – cserébe nagyméretű napfénytetőre hajazó ablakok kerültek be. Erre azért volt szükség, mert az óriási, mágneses, lebegő hüvely vákuumcsövön közlekedik, akár 1220 km/órás sebességgel. 

Annak érdekében, hogy a megjelenés minél barátságosabb hatást keltsen és a klausztrofóbia érzetét csökkentsék, igyekeztek természetes anyagokkal dolgozni a kialakítás során.

A zöld színek és a fa textúrák felrázzák a tipikus tömegközlekedési anyagok esztétikáját, frissességet és üdeséget kölcsönözve neki.

A hüvely belső terének megálmodója, John Barrat, a Teague tervező cég vezérigazgatója és elnöke mesélt a kialakításról. A fülkében található összes világítás – még az információs kijelzők is dinamikusak és állíthatóak a felhasználók aktivitásához, valamint az utazás tempójához igazodva.

A Virgin Hyperloop szerint ez egy futurisztikus szállítási mód, mely 2030-ra megkezdheti működését.

A novemberi élő utasokkal történő tesztelés során a Hyperloop-ot egy 500 méteres teszt pályán próbálták ki, ahol 173 km/órás sebességre gyorsult fel, kevesebb, mint 6,5 másodperc alatt.
Az elképesztő élményt Josh Giegel, a Virgin Hyperloop társalapítója, szerényen úgy jellemezte a The New York Times-nak, hogy – „Ez nem volt sokkal másabb, mint egy sportautóban történő gyorsulás.”

A Virgin Hyperloop tulajdonosai azt remélik, hogy a modern közlekedési eszköz óránként több ezer utas szállítására lesz alkalmas. A férőhelyek és a sebesség már megoldott kérdés, most a költségek csökkentésén dolgoznak, hogy az átlag utazó számára elérhető és megfizethetővé váljék az eszköz.

Ez egyszerű. Ha nem megfizethető, akkor az emberek nem fogják használni – nyilatkozta Jay Walder, a Virgin Hyperloop vezérigazgatója. Hozzá tette, hogy a hétköznapi nagysebességű közlekedés jelenleg a legtöbb ember számára nem elérhető opció, de olyan koncepción dolgoznak, amivel ezen változtathatnak.
Az eredeti cikk itt olvasható: https://makronom.mandiner.hu/cikk/20210206_felgyorsul_a_tomegkozlekedes_tobb_mint_1200_km_oraval_utazhatunk_2030_ra