Szállodák nyomában – Kulisszatitkok a vezetőktől

0
367

Érdekel a szállodaipar? Foglalkoztat, hogy mégis hogyan kerültek a legjobban menő szállodák élére azok jelenlegi vezetői? Te is szeretnél belekóstolni a szakmába vagy esetleg szállodavezetőként dolgozni? Érdekelne, hogy milyen szépségei és kihívásai vannak a vendéglátóipar egyik legnagyobb szegmensének? Ezen kérdésekről, egy podcast felvétel keretein belül beszélgetett a Corvinus Tourism Club csapata, a magyarországi vendéglátóipar két rendkívül sikeres alakjával.

Klára Ágnes, a celldömölki JUFA Vulkán Fürdő Resort igazgatója, már egészen fiatal korától kezdve tudta, hogy a vendéglátóiparban képzeli el életét. Elsősorban utazási irodában szeretett volna dolgozni, viszont az élet más irányba sodorta és a főiskola befejezése után, a szállodák világában találta meg a hivatását. Több hotelben is dolgozott belföldön és külföldön egyaránt, melynek köszönhetően hatalmas tapasztalatra tett szert, így lett a JUFA hotel vezetője, ahol számtalan lehetőséget kínál a pihenésre vágyóknak és a sportkedvelőknek egyaránt.

Szili Zoltán ezzel ellentétben a kezdetekben nem tudta, pontosan mivel is szeretne foglalkozni tanulmányai befejezése után. Mostani karrierjét egy sikeresen elvégzett idegenforgalmi képzés indította be, melynek során megismerkedett a szállodai munkával, ennek szerelmese lett, majd sok-sok év kemény munka és önfejlesztés eredményeként lett a főváros szívében, a rendkívül sikeres Ambra Hotel és a ROOMbach Hotel Budapest Center Igazgatója.

A vendégeknek örömöt szerezni, élményt adni. Előadóink szerint ez az egyik legfontosabb része a szállodaigazgatói létnek. Mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy vendégek jól érezzék magukat és ez nem csak az ő, de a szállodai dolgozók lelkét is feltölti. A vendéglátóiparban dolgozni az egyik legcsodálatosabb hivatás. Minden nap újabb és újabb kihívásokat hoz az élet, rengeteg új feladat színesíti a hétköznapokat, miközben a munka során számtalan embert, nációt, kultúrát ismerhetünk meg.

A szakma során a legnagyobb kihívások közé tartozik a megfelelő work-life balance kialakítása, ami egyértelműen nehéz feladat, hiszen egy igazgató a hét minden napján készen kell álljon bármilyen probléma megoldására, így sosincs megállás, még az ünnepnapokon sem.

„Így van. Amikor egy egész ország pihen, mi akkor dolgozunk a legkeményebben.” – mondta Klára Ágnes. Viszont az igazgatónő elmondása szerint ez cseppet sem megerőltető számukra, sőt a pandémia megjelenésével rájött, hogy voltaképp már hiányzik is neki a hotel körüli nyüzsgés.

Nem titok, hogy a pandémia idején a vendéglátó egységek vannak az egyik legnehezebb helyzetben. Vendégeink a beszélgetés során beszámoltak arról is, milyen nehézségekbe botlanak a vírus okozta helyzet miatt, azonban elhivatottságuknak és profizmusuknak ezen problémák sem szabhatnak határt. A nehézségek ellenére mind a JUFA Vulkán Fürdő Resort mind a fővárosi Ambra és ROOMbach hotelekben szorgalmasan készülődnek a vezetők az újranyitásra. A folyamatos fejlődés a vírus idején sem állhatott le, sőt ezt az időt is igyekeztek hasznosan kihasználni a vezetők. A hotelekben jelenleg nem tevékenykedő személyzet továbbképzése, illetve az épületek korszerűsítése és további fejlesztése is mind napirendire kerülnek. Szili Zoltán elmondása szerint mindenekfelett a munkaerő megtartására kell koncentrálni a vírus okozta helyzetben is, annak érdekében, hogy a hotelek amikor újra megnyithatják majd kapuikat, megmaradjon az a versenyelőny, miszerint nem a nyitáskor kell új kollégák után nézni. Emellett értelemszerűen a tisztaság és a higiénia megfelelő fenntartására kell még nagy hangsúlyt fektetni. Így lesz ez mind a fővárosi, mind a vidéki hotelek esetében is.

Az aktuális helyzet megvitatása után vendégeinknek feltettük a kérdést: Mi kell ahhoz, hogy jó szállodaigazgató legyen valaki? Véleményük szerint elengedhetetlen az elhivatottság, a kitartás, az alázatosság és a kemény munka. A manapság egyre jobban elkerülni kívánt ,,ranglétra” megmászása adja a legbiztosabb alapot egy fényes jövőhöz. Emellett pedig nem árulunk zsákbamacskát, ha felhívjuk a figyelmet az idegen nyelvek ismeretére, mely a szállodaiparban elengedhetetlen.

Igaz, hogy a pandémia következtében rendkívül sok pályaelhagyó van a vendéglátóiparban, a turizmusban dolgozó 400.000 ember egynegyede ott kellett hagyja munkahelyét a vírushelyzetnek köszönhetően. Ám előadóink ettől eltekintve biztatják a fiatalokat, hogy igenis megéri ezt a szakmát választani. A nehézségek és problémák megoldása folyamatos fejlődésre ad nekünk lehetőséget, így hogyha kitartóak, elhivatottak vagyunk és teljes szívünket beleadjuk abba, amit szeretnénk elérni, meg tudjuk valósítani a céljainkat.

A CTC – Corvinus Tourism Club Magyarország első turizmussal és vendéglátással foglalkozó diákszervezete, a Youth Business Group Tourism Club Franchise tagja. A 2017-ben alapult Youth Business Group hazánk egyik legnagyobb diákszervezeti tehetségközpontja és ernyőszervezete. Diákszervezetünk célja, hogy sikeres, ismert embereket felkeresve bemutassuk, miért olyan nagyszerű maga a turizmus területe és megkérdezzük őket, ők mit szeretnek legjobban munkájukkal kapcsolatosan és miért éppen az adott szakmát választották hivatásuknak. Reméljük, hogy az Ő motiváló történeteik ebben a jelenlegi nehéz helyzetben is erőt adnak minden szakmabelinek, ösztönzik a fiatalokat, hogy merjenek nagyot álmodni és jövőjüket a turizmus területén elképzelni.