Amerika éttermei is elindultak a digitalizáció útján

0
128
A koronavírus-járvány minden ember életében nagy változásokat hozott. A személyes találkozók helyett felértékelődött az egyébként is gyors ütemben fejlődő digitalizáció, mely megérkezett a vendéglátásba is. Az éttermek a mesterséges intelligencia és a modern technológia előnyeit kihasználva alakítják át üzleti modelljeiket, hogy legyőzzék a krízishelyzetet.

A Square új kiadványa, mely a Jövő éttermei címet kapta, azt taglalja, hogyan söpör végig az új technológia Amerika éttermeiben. Ehhez a felméréshez együttműködve a Wakefield Research-csel 500 étteremtulajdonost és vezetőt kérdeztek meg országszerte.

A tanulmány megdöbbentő eredményt mutatott: az éttermek 91 százaléka hajlik az automatizálás felé, vagy már beruházott az új technológiák kiépítésébe, és igyekeznek magukévá tenni a hub-and-spoke modellt. Ezeknek a modelleknek a lényege, hogy egy központi elem köré csoportolsulva kapcsolódik, minden más szolgáltatás. A külön-külön csoportokba bontott csatlakozó szolgáltatások, így  külön is értékesíthetőek. A fókuszban ebben az esetben a konyha áll és például plusz szolgáltatások az étterem, kiszállítás és élelmiszer eladás, vagy egyéb tárgyi eszközök – étkészletek értékesítése.

De mi állhat a gyors digitalizáció hátterében? 

Nos, ahogy Bruce Bell, a Square éttermekkel foglalkozó részlegének vezetője elmondta:

„Egyre több olyan étteremmel találkozunk, ahol a konyha áll a középpontban. Annak érdekében, hogy a vendégek bárhol és bármikor kapcsolatba tudjanak kerülni vállalkozásukkal, új csatornákat nyitnak meg. Ezen csatornák mindegyike bevételi forrást jelent az étterem számára, ugyanahhoz a konyhához kapcsolódnak, és mindegyiket egy központosított POS rendszer kezeli.”

Az éttermek elképzelései a járvány utáni világra: 

  • 4-ből 3 étterem tervezi, hogy érintkezésmentes rendelési és fizetési lehetőséget kínál minden csatornán.
  • A fogyasztók 59 százaléka hajlandó olyan tárgyakat vásárolni, amelyek nem részei az étterem alapkínálatának.
  • Az éttermek 42 százaléka fektet be vásárlói hűségprogramokba.
  • Azok a vendéglátóhelyek, amelyek leginkább online megrendelési lehetőséget kínálnak a szállításhoz és elvitelhez, arra számítanak, hogy bevételük 62 százaléka ebből a forrásból fog eredni.
  • A fogyasztók 67 százaléka szívesebben használja egy étterem saját webhelyét vagy alkalmazását a házhozszállításhoz.
  • Az éttermi tulajdonosok és menedzserek 92 százaléka nyitott arra, hogy étlapjaikkal kísérletezzenek.
  • Az éttermek 88 százaléka fontolóra veszi a fizikai menükről a digitális menükre való áttérést.
A digitalizáció és mesterséges intelligencia használatának, mint más területeken is látjuk hátránya a humán munkaerő feleslegessé válása lesz.

Így számítani lehet rá, hogy a munkájukat elvesztők száma emelkedni fog a szektorban, az új modellnek köszönhetően.

A cikk szerzője: Sipiczki Fruzsina

Az eredeti cikk itt olvasható: https://makronom.mandiner.hu/cikk/20210313_amerika_ettermei_is_elindultak_a_digitalizacio_utjan