Az Amazon szerint a pandémia után sem fog csökkeni a virtuális túrák népszerűsége

0
80
Közel hat hónap telt el azóta, hogy a tech vállalat elindította az Amazon Explore programot – az interaktív, virtuális túrák és tapasztalatszerzés platformját, amelyet szakértők vezetnek a világ minden tájáról.

Mivel a világ nagy része tavaly tavasszal bezárt, úgy tűnik az Amazon és több más szolgáltató felismerte annak lehetőségét, miként töltse ki a COVID-19 által létrehozott űrt. A virtuális élménynyújtásba beszállt, például az Airbnb és a Tripadvisor’s Viator, amelyek 2020 áprilisától online élményeket indítottak, valamint a Klook és a GetYourGuide is elindították az új szolgáltatást.

Az Amazon állítása szerint a termék fejlesztését már a pandémia érkezés előtt megkezdték.

Egyetértve más virtuális élményszolgáltatókkal úgy gondolják, a határok és az utazási célpontok újbóli megnyitásakor is igény lesz ezekre a típusú termékekre. Az élménygyűjtő utazóközönség vágyik az új impulzusra és közegre a virtuális tapasztalás által.

Az Amazon Explore már több mint 250 élményt kínál, 20 földrajzi helyszínről, hét kategóriában. A választható szolgáltatások széles palettán mozognak, kezdve a kultúrától a gasztronómián, wellness és szépség kategórián át, a természetben való barangolásig, valamint a személyes vásárlásokig. A szolgáltatások akár 20 dollártól kezdve elérhetőek.

A szolgáltatást egyelőre csak az Egyesült Államokban élők élvezhetik, de az Amazon a kezdeti időszakban összegyűjtött igényfelmérés alapján elérhetővé szeretné majd tenni más országok számára is.

Az Amazon Explore-t kifejezetten a virtuális utazások céljából hozták létre, ezért a vírushelyzet megszűnése után is működtetni szeretnék.

Az oldal célja, hogy lehetővé tegye az emberek közti új interakciókat, lehetőséget biztosítva az ismeretlen helyek és újdonságok megismerésére és kipróbálására. Alkalmat nyújt az ügyfelek számára, hogy egyedi termékeket vásároljanak, továbbá új perspektívákat mutat, és készségeket tanít.

A Tourism Marketing Agency, nemrég végzett felmérése szerint – 2500 fő bevonásával zajlott – a virtuális utazásszervezők 14,8 százalék mondta azt, hogy jelentős bevételt termelt a világjárvány kezdete óta. További 39,3 százalék azt állítja, hogy a virtuális kirándulások hozzájárultak márkájuk ismertségének növeléséhez.

Magyarországon tavaly tavasztól szintén megszaporodtak a virtuális séták, tárlatvezetések lehetőségei. Sok már működő kulturális helyszín múzeumok, galériák és várak nyújtanak lehetőséget a vizuális élménygyűjtéshez. Természetesen az élmény nem ugyanaz, mintha élőben lennénk jelen, de hazánk megismerésére és új impulzusok szerzésére kiváló lehetőség.

Az eredeti cikk itt olvasható: https://makronom.mandiner.hu/cikk/20210309_az_amazon_szerint_a_pandemia_utan_sem_fog_csokkeni_a_virtualis_turak_nepszerusege