Éhezés a kanadai karantén szállodákban

0
116
A kanadai kormány által bevezetett új szabály szerint a nemzetközi légi utasokat érkezésük után 3 napos karanténba kell helyezni. Az új határozat azonban nem aratott osztatlan sikert, hiszen a szállodákban elhelyezett utasok élelmiszerhiányról, de még szexuális zaklatásról is nyilatkoztak.

Kaotikus helyzet alakult ki a torontói Sheraton Gateway Hotelben is, ahol az utasoknak több órát kellett várniuk az ételre. Majd, mikor megkapták az 50 dolláros, gyenge minőségű menüt, a felháborodás csak még nagyobb lett.

Raymond Truesdale, az egyik utas a Twitteren számolt be a személyzet és az utazók közötti feszültségről, miszerint konyhai személyzet és étkezés nélkül kell eltölteniük a kötelező karantént. Élelmiszer vásárlásra nem volt lehetőség, így egy teljesen felkészületlen és megfelelő felszerelés nélküli személyzetre kellett támaszkodniuk.

Az egészségügyi minisztérium szóvivője szerint több ilyen „balesetről” is hírt kaptak.

„Tudomásunkra jutott, hogy egyes utasok a kormány által elrendelt karantén alatt, az étkezéssel és szállással kapcsolatos problémákat tapasztaltak.” – írták egy emailben.

Hozzátette: „A kanadai Közegészségügyi Ügynökség közvetlenül a szállodákkal együttműködve keres megoldást a problémára.”

A torontói Pearson Nemzetközi repülőtéren a rendőrség több embert is meg kellett, hogy büntessen, miután megpróbáltak kiszabadulni a karanténból, ami lássuk be, ilyen körülmények között nem meglepő. Más beszámolók szerint volt olyan, akit szexuálisan zaklattak a szállodák egyikében.

Remélhetőleg ezek a problémák felhívják a döntéshozók figyelmét arra, hogy a szállodai karantén bevezetése nem segít, hanem csak fokozza az amúgy is feszült helyzetet.

A cikk szerzője Pál Fanni

Az eredeti cikk itt olvasható: https://makronom.mandiner.hu/cikk/20210402_ehezes_a_kanadai_karanten_szallodakban