Meeting Industry, azaz MICE turizmus Budapesten – út a világszínvonal felé

0
375

A Budapest Tourism Club diákszervezet ismét izgalmas előadással készült a turisztikai szektor iránt érdeklődőknek. A Restart Tourism rendezvénysorozat keretein belül élő közvetítésben beszélgettünk Békefi Annával, a Budapest Convention Bureau ügyvezető igazgatójával és Rasztovits Dáviddal, a Digitális Turizmus Zrt. vezérigazgatójával a meeting industry jelenlegi helyzetéről, a digitalizáció közti kapcsolatáról és a jövőbeli tervekről.

A Magyar Turisztikai Ügynökségtől tavaly márciusában kivált

A Budapest Convention Bureau mostanra már nonprofit kft formájában működik. Fő céljuk nem a rendezvényszervezés, hanem hogy egy proaktív sales technikával minél több rendezvényt Budapestre hozzanak. Szó esett a Budapesten kívüli nagyobb városaink MICE turizmusáról. Pécs, Szeged, Debrecen mellett Kaposvár és Gyöngyös is csatlakozott a meetingek, konferenciák, üzleti- és ösztönző utak jövőbeli bázisához. Természetesen szóba került a jelenlegi helyzet is, Békefi Annától megtudhattuk, hogy az elmúlt egy évben 86 százalékos visszaesés volt megfigyelhető a hivatásturizmusban, amely nagyban megnehezíti a jelenlegi munkájukat, de folyamatosan dolgoznak jövőbeli projekteken és fejlesztéseken is, mert reményeik szerint hamarosan ismét tarthatnak offline rendezvényeket.

Hogyan is jön képbe a digitalizáció?

Jelen helyzetben a rendezvények és a konferenciák virtuálisan valósulnak meg, így Rasztovits Dávid fontosnak tartja, hogy a digitalizáció folyamatosan bevonásra kerüljön ebbe a szektorba. Véleménye szerint a normalizálódás után is megmaradnak a digitális/hibrid rendezvények, hiszen ez költséghatékonyabb és a becsatlakozás is lehetséges a világ minden tájáról. Dávidot arról is kérdeztük, hogy Magyarország jelenleg rendelkezik-e a turizmust átfogó fogyasztói igények kielégítésre szolgáló platformmal és megtudhattuk, hogy jelenleg nincs ilyen platform, viszont tervben van egy okos turisztikai városszövet létrehozása. Jelenleg az igények felmérésénél tartanak, de az 5G elindulása folyamatosan új lehetőségeket nyújt a projekt kivirágoztatásához.

Szóba került még a fiatalok helyzete a turizmusban, és az, hogy milyen kilátásaik vannak a munkaerőpiacon. Ezzel kapcsolatban előadóink mindketten egyetértettek abban, hogy a fiatal generációt hagyni kell érvényesülni.

Fontos a bátorság, kíváncsiság, szorgalom, alázat és türelem, hogy fokról fokra végigjárva a ranglétrát se vesszen el lelkesedés. Mindenkinek meg kell találni a saját útját a szektorban, így a megbízhatóság és a felelősségvállalás mellett, a sok kutatómunka elősegíti a jövőbeli célok elérését.

Ha cikkünk felkeltette az érdeklődését, az előadás az alábbi linken visszanézhető: https://www.facebook.com/watch/live/?v=206882424193908&ref=watch_permalink

A BTC a Budapesti Gazdasági Egyetem KVIK karán működő, turizmussal és vendéglátással foglalkozó diákszervezet, emellett a Youth Business Group tagszervezete, amely a legnagyobb egyetemi diákszervezeti tehetségközösség.

A cikk szerzői: Tóth Inez és Szabó Fanni