Több, mint séta – Budapest, ahogy még nem ismerjük

0
194

Kíváncsi vagy, hogyan lehet minőségi közösségi élményt szerezni manapság? Imádod a magyar fővárost és megismernéd kicsit jobban? Koniorczyk Borbála, a Hosszúlépés.Járunk? társalapítója és ügyvezetője volt a Corvinus Tourism Club podcastsorozatának következő vendége. A beszélgetés során szó volt többek között a Hosszúlépés alapításáról, a séták megtervezésének menetéről, illetve a cég további projektjeiről is.

Bori elhivatott urbanistaként alapította meg egyetemi éveit követően férjével a céget, ugyanis egyértelmű volt számára, hogy olyan munkát szeretne, ahol elmesélheti Budapest történetét. Akkoriban úgy látták, hogy az embereknek igénye volt, sőt mai napig van, az olyan kulturális programokra, amelyek múltfeldolgozással vagy éppen konfliktusos témákkal foglalkoznak. Azonban ebből kevés szolgáltató jelent meg piacon.

Egy-egy séta megalkotása során kiemelten fontos a közönség igényeire és reakcióira figyelni, és azokra nagyon érzékenyen és gyorsan reagálni. A legnépszerűbb séták közé azok tartoznak, amelyek során “ be lehet jutni egy olyan helyre, ahova alapból nem” – avagy Budapestnek azon helyei, amelyeket egy átlagos turistának nem biztos, hogy megmutatnának. A helyszínen túl a sétavezető személye is meghatározhatja egy-egy séta sikerességét. Mivel a séták témájának palettája is rendkívül széles skálán mozog, úgy a sétavezetők is olyan sokszínűek a Hosszúlépésnél.

Borbála szerint “egy ilyen program akkor jó, ha olyan emberekkel találkozhatunk, akiket hasonló témák érdekelnek mint minket”, emiatt nem terveznek online, applikáción keresztül bejárható sétákat, törekednek a hiteles, személyes jelenlétre. Új séta ötletek helyszín vagy téma alapján is felmerülhetnek, előbbire jó példa a Csend hangjai című séta, ami a Tihanyi Apátságot mutatja be.

A beszélgetés során szóba kerültek a Hosszúlépés egyéb projektjei is, mint a Poket zsebkönyvekkel közösen létrehozott randitérképek, a budapesti szobrokkal kapcsolatos Wonder Woman misszió, valamint a Balaton környékén teret hódító Hosszúlépés+ is.

Ha felkeltette érdeklődésedet cikkünk, akkor az alábbi linken meghallgatható a teljes podcast Spotify-on keresztül:

https://open.spotify.com/episode/1G6ryrSLqXRDESluTtaJWJ?si=eZo2h8MORwakW00jLzl-eg&fbclid=IwAR1OQoAa749RDuTTylX55aKDoDa5Cqi6zG13X17vTfBNzD35ZW9HGHxEDHk&nd=1

A CTC – Corvinus Tourism Club Magyarország első turizmussal és vendéglátással foglalkozó diákszervezete, a Youth Business Group Tourism Club Franchise tagja. A 2017-ben alakult Youth Business Group hazánk egyik legnagyobb diákszervezeti tehetségközpontja és ernyőszervezete. Diákszervezetünk fontosnak tartja, hogy a jelenlegi járványhelyzetben kiálljon a válság egyik legjobban sújtott ágazata, a turizmus mellett, és hangot adjon az érintetteknek, ezáltal is segítve a szektor mihamarabbi újjáéledését.  Bízunk benne, hogy ezek a kis motiváló üzenetek ebben a nehéz helyzetben is erőt és kitartást adnak minden szakmabelinek, emlékeztetnek minket a szép időkre és ösztönzik a fiatalokat, hogy ők is ebben a szektorban lássák a jövőjüket.