Az Ohio Állami Egyetem minden év nyarán megrendezi a Summer Success Programot, amelynek célja az alacsony jövedelemmel rendelkező családok kisgyermekeinek óvodai felkészítése. Sajnos a tavalyi évben a korlátozások miatt nem tudták megtartani az eseményt személyesen, de a szervezők és a tanárok egy új megoldással álltak elő.

A rendezvény a pandémiás helyzethez alkalmazkodva otthoni, virtuális programként valósult meg, és óriási volt a sikere a tanárok és szülők körében.

A négyhetes program során a beiratkozott családok mindegyike mesekönyvet és táblagépet kapott az egyetemtől, amely előre feltöltött oktatási videókat tartalmazott, instrukciókkal ellátva a szülők és gondviselők részére, hogy a gyerekekkel közösen nézzék meg és dolgozzák fel a tanultakat. Emellett a program keretein belül a gyerekeknek és a szülőknek lehetőségük volt videóhívásban beszélgetni a tanárokkal heti rendszerességgel.

A szervezők eleinte tartottak attól, hogy ilyen online formában nem lesz hatékony a gyerekek számára a program, vagy nem tudnak majd figyelni a virtuális órák alatt. A visszajelzések azonban nagyon pozitívak voltak mind a tanárok, mind a szülők részéről és a gyerekek nagyobb része aktívan részt vett a foglalkozásokon. A gyerekeket a program előtt és után is különböző módszerekkel tesztelték és az eredmények szerint az összes mutató emelkedő tendenciát mutatott, ideértve a szociális és érzelmi készségeket, az ábécé ismeretét és a műveltséget.

A cikk szerzője Krakkai Alexandra.

Az eredeti cikk itt olvasható: https://makronom.mandiner.hu/cikk/20210603_virtualis_ovodai_felkeszito_programmal_segiti_a_gyerekek_felzarkoztatasat